יום שני, 7 בדצמבר 2020

קפריסין, סיפור מעורר ההשראה של ניקולס שקולס, פליט שהפך להיות אחד מעשירי האי קפריסין. Nicolas Shacolas is the founder and president of NKS Group

קפריסין, סיפור מעורר ההשראה של ניקולס שקולס, פליט שהפך להיות אחד מעשירי האי קפריסין.
Nicolas Shacolas is the founder and president of NKS Group
בכל קבוצת מטיילים שאני מוביל, תמיד עולות השאלות:
מי הם עשירי קפריסין ? במה הם עוסקים ? היכן הם מתגוררים ?
בדרך כלל אני נעמד מתחת 'מגדלי שקולס' בטיילת לדרס בניקוסיה, מבקש מהקבוצה להרים עיניים ולקרוא מה כתוב על השלט הצמוד לקומה השתים עשרה של המגדל.
על השלט מופיע הכיתוב "ניקלס שקולס גרופ'' ואז ממשיך לספר להם על ניקולה שקולס ומעט מהעסקים שאני מכיר.
חבר מקומי, העביר לי ראיון שנערך עם ניקולס שקולס ממנו אפשר להכיר מעט מאישיותו ועסקיו של האיש.
ניקולס שקולס, מולטי מיליארדר קפריסאי שקרוב לחמישה אחוז מהסחר בקפריסין עובר דרך החברות שלו.
ניקולה שאקולס הוא המייסד והנשיא של קבוצת NKS, התאגיד הפרטי הגדול ביותר בקפריסין, עם צוות של כמה אלפי אנשים.
מאז הקמתה בשנת 1953, החברה הפכה למגה ארגון ואחזקות הכולל קמעונאות, טלקומוניקציה, נדל"ן, תשתיות, תחבורה, לוגיסטיקה, עסקי רכב והשקעות.
הפרופיל של החברה כולל עסקים כמו: רשת דבנהמס, רשת סופר הום סנטר, סוכנות וולוו, קניון קפריסין, קניון לימסול, שדות התעופה החדשים של לרנקה ופאפוס ואתר גולף מפואר בכפר לימני בחוף הצפון מערבי של האי.
בסך הכל, קבוצת NKS שקולס מחזיקה ביותר מ -3.5 מיליון מ"ר של נדל"ן.
קבוצת קבוצת NKS שקולס ידועה בקפריסין בזכות פרויקט הצדקה שלה, המיושמים באמצעות קרן ניקולה ואלפידה.
ביניהם נמצא מרכז הבריאות החינוכי בשקוליון (תמיכה של 4.5 מיליון יורו), בית הספר לרפואה באוניברסיטת קפריסין (תמיכה של 9 מיליון יורו) ורבים אחרים.
בראיון סיפר ניקולה שקולס על הופעתו כאיש עסקים, על הפרויקטים המצליחים ביותר שלו ועל סודות החיים הארוכים והפעילים.
המראיין: אתה אדם מתוצרת עצמית לחלוטין והתחלת כמעט ללא הון. איך הצלחת לבנות אימפריה כזו רק כמה שנים?
לא הייתי אומר שזו אימפריה, מכיוון שזו הגזמה, אבל אני אגיד לך קצת מההיסטוריה שלי.
נולדתי בקרוואס לפני 90 שנה (1927), שם למדתי בבית ספר יסודי.
סבי היה סוחר מקומי במחוז קירניה. באותן שנים הוא היה קבלן בניין קטן שבנה בתי ספר, כנסיות ובתים.
עם אחיו הוא הקים את מלון בקטסליס (קירניה), הידוע כיום כקזינו הגדול.
סבא רבא שלי היה גם סוחר בקרוואס לפיתוס בשנות ה -20 של המאה העשרים. באותן שנים הייתה ביוון מהפכה יוונית נגד האימפריה העות'מאנית.
סבא רבא שלי היה מנהיג הקהילה. הוא נעצר על ידי הנציגים הטורקים של הסולטאן בגין תמיכה במהפכה ביוון והובא, על ידי החיילים הטורקים מקראוואס, לניקוסיה לאורך ההרים. הם הכניסו אותו לכלא אצל הארכיבישוף, עוד מנהיג יווני.
אז, כפי שאתה יכול לראות, במשפחה שלי, תמיד היו מנהיגים סוחרים. הייתה לי העדפה להיות עורך דין או סוחר.
כשסיימתי את לימודי התיכוניים, באותה תקופה, אבי בדיוק בנה מפעל ליד הים בכפר אגיוס ג'ורג'יוס, ליד קירניה, שעדיין נמצא שם.
זו הייתה שנת (1943-1944) תקופת מלחמת העולם השנייה. רציתי לנסוע לבריטניה ללמוד משפטים, אך בגלל המלחמה איש לא הצליח לצאת מקפריסין.
אז הלכתי לעבוד במפעל של אבי. היינו מייצרים שמן אלפא-פירן, שמשמש בעיקר לייצור סבון באיכות טובה. הפכתי למנהל המפעל ההוא.
כשהקמתי עסק משלי ההון שלי היה רק ​​300 לירות, שהרווחתי כשעבדתי במפעל.
בשנת 1953 יצרתי עסק משלי. ייצאתי משמשים מיובשים לאנגליה, זרעי שעורה לוב ועדני רכבת מעץ על ידי סחר חליפין והבאתי לקפריסין מלט ממצרים.
זה היה עסק מצליח מאוד. שלוש הפעולות האלה הביאו לי הרבה כסף. כך הפכתי לאיש עסקים מצליח.
המראיין: אני מאמין שזו הייתה העסקה הגדולה ביותר בחייך?
העסק הזה היה ההמראה הגדולה ביותר עבורי ועודד אותי להתקדם יותר.
המראיין: טווח העסקים שלך כולל סחר במכוניות וציוד שונה, אופנה ויופי, חקלאות, ביטוח, סחר קמעונאי, מגרשי גולף ועוד רבים אחרים. איך אתה מצליח להיות מעורב באופן אישי בכל זה, שכן כל מגזר דורש ידע שונה?
קפריסין היא מדינה קטנה, מבודדת ומוקפת בים. אם יש לך רגישות עסקית, אתה צריך להיות מעורב בפעילויות רבות, אבל אני חושב שאני מארגן טוב
קודם כל יש לי את הכישרון הזה לארגן כל דבר שאחליט לעשות. הדבר החשוב ביותר הוא העובדים אנשים מנוסים ומקצועיים, גם אם הם יקרים. אנשי המקצוע עולים הרבה יותר, אך מניבים תוצאות טובות בהרבה.
המראיין: איך אתה מפקח על כל הפרויקטים הללו ומוביל אותם להצלחה?
לכל פרויקט אנו עובדים עם היועצים הנכונים והאנשים הנכונים שיעזרו לנו, שעוקבים אחר כל פרויקט וכמובן שיש לנו מערך טוב, השולט בכל. אנחנו פשוט נותנים את ההוראות שלנו. כיום יש לי קולגות מנוסים מאוד.
אני מאוד גאה בבני, מריוס שקולאס, שלמד באנגליה, צרפת וארה"ב. הוא עבד במדינות רבות ושונות. כרגע הוא מנכ"ל קבוצת החברות שאקולה.
המראיין: איך יכולת לנהל את כל זה בלי להזניח את המשפחה שלך? הקרבת משהו כדי להשיג את מה שיש לך עכשיו?
אם אתה רוצה להצליח, אתה צריך להקריב משהו. לא נהניתי מהחיים כמו שאנשים אחרים צריכים ליהנות. התגעגעתי לרגעים מאושרים בחיי המשפחה שלי, אבל, בכל מקרה, אני מאוד מרוצה מחיי.
המראיין: נולדת בקראוואס (מחוז קירניה). איך אתה מרגיש לגבי העובדה שהמקום בו נולדת אינו נגיש כעת? מה היית רוצה שיקרה כדי לשנות זאת?
במשך מאות שנים נכבשה קפריסין על ידי אימפריות חזקות יותר. האחרון היה הבריטים. את המקום בו נולדתי וגדלתי ושם קבור אבי לא ביקרתי בו מאז 1974. אני רוצה לשמור אותו בזכרוני כמו שהיה באותן שנים.
בוודאי, הייתי רוצה שיהיה לנו פתרון מעשי של נושא זה, אך כידוע, על פי ההסכם שנחתם בשנת 1960, לטורקיה הזכות להחזיק 650 חיילים בקפריסין וזכות התערבות. מהצד שלנו, אנחנו לא רוצים שיהיו חיילים זרים על אדמתנו. זה המצב הקשה.
המראיין: יש לך נכד חצי רוסי. האם אתה מנסה לדבר איתו רוסית?
יש לי שני נכדים יפהפיים ניקולה, בני 6, ואלכסנדרוס, בן 3. אין לי שום בעיה לתקשר איתם, מכיוון שהם מדברים יוונית שוטפת, אנגלית ורוסית. אביהם, בני מריוס, דובר רוסית שוטפת, כמו גם אנגלית, צרפתית, יוונית וספרדית. אני אוהב אותם מאוד.
המראיין: אשת בנך רוסית. האם זה עוזר לך להבין יותר את התרבות הרוסית ואת המסורות הרוסיות?
מאוד! אני יודע הרבה על ההיסטוריה של רוסיה והייתי פעמים רבות ברוסיה, וכמובן, בגלל הקשר המשפחתי שלנו, אנחנו מאוד גאים (אשתי, אני וכל המשפחה) בכך שאנחנו קשורים לרוסים.
המראיין: איך היית רוצה לקרוא להישג הגדול ביותר שלך ולמה היית רוצה שיזכרו אותו?
כל מה שעשינו עם משפחתי ועמיתי, עשינו במסירות, אהבה ותשוקה. לכן, בין אם זה היה קטן או גדול, אנו מאמינים שזה היה חשוב מאוד. אין ספק שהיו כמה פרויקטים מיוחדים שיצרנו עם הרבה קשיים, אבל הם היו מאוד מספקים ושימושיים עבור המדינה.
אחד הפרויקטים היה הקמת מפעל המלט הצף הראשון בעולם, ליד ניגריה. על מנת למזער את ההוצאות, כמו הובלה, העמסה והלאמה על ידי ממשלות הצבא, החלטנו לבנות אותן בים.
המפעל היה נקי לחלוטין מכל זיהום. אמריקאים הגיעו אלינו עם בקשה למכור אותו, אבל אני סירבתי, אז הם שכרו את זה מאיתנו בתעריף טוב מאוד. הספינה התחילה מניגריה לניו יורק (לנהר ההדסון), אך למרבה הצער, בדרך הייתה סערה גדולה מאוד והספינה טבעה. זה היה פרויקט ייחודי מאוד.
פרויקט נוסף היה בניית הקניונים הגדולים הראשונים בקפריסין, כמו קניוני אולימפיה ומרכזי מסחר ענקיים אחרים.
הייתה מעורבות ביצירת ובניית שדות תעופה לרנקה ופאפוס, בשנים 2001-2002.
אנחנו עדיין בעלי המניות הקפריסאים הגדולים בשדות התעופה בהרמס ויש לנו את הזכויות להפעיל שם עד מאי 2031. עלות הפרויקט עמדה על 750 מיליון יורו. זה היה מאוד שימושי עבור ארצנו ותרם מאוד לשדרוג התיירות ולנסיעה לקפריסין וממנה. אני מאוד גאה בהישג הזה.
כעת, אנו מתחילים שני מסלולי גולף סטנדרטיים בעולם, שנוצרו על ידי המעצב הטוב בעולם, ליד פוליס. קוראים לו פרויקט לימני, שם יוקמו מלון מפואר אחד וכמאה וילות בקרבת הים. קיבלנו כבר את הרישיון הראשון ונתחיל אותו השנה. ההשקעה הכוללת תגיע ליותר ממיליארד אירו.
פרויקט נוסף הוא המגדל החדש, עם יותר מ -50 קומות המתנשאות מעל חוף הים של לימסול.
המראיין: נחשבת לחברה הגדולה ביותר בקפריסין?
אנחנו המעסיקים הפרטיים הגדולים ביותר אחרי הממשלה ואחת משבע הקבוצות העסקיות המובילות בקפריסין, כולל בנקים.
המראיין: מעולם לא היית מעורב בפוליטיקה. עם זאת, כל הפוליטיקאים מכבדים אותך ומבקשים ממך עצה. מה לדעתך הסיבה?
אלי פנו פוליטיקאים פעמים רבות. הראשון היה נשיא הרפובליקה, מקריוס השלישי. התשובה שלי הייתה: “אני אוהב לעשות את מה שאני עושה. אם אצטרף לפוליטיקה, לא אוכל ליצור יותר". כמה פעמים הציעו לי משרדים, אך מעולם לא התקבלתי. מדי פעם אנו מחליפים רעיונות.
המראיין: מה סוד חייך הארוכים והאנרגטיים? האם אתה דואג היטב לבריאותך?
הסוד הוא להיות מתון בכל דבר ולעמוד בפיתויים סביבך. הצלחתי להתנגד !!
המראיין: מה הייתם מאחלים לקוראים שלנו?
שמחתי מאוד לפגוש אותך ותודה על ההזדמנות הזו להביע רעיונות מסוימים. אני מאחל לקוראיכם, עם תחילת השנה החדשה, אושר, בריאות ושגשוג וליהנות מחייהם בקפריסין!
תוספת שלי לסיפור :
ניקולס שקולס כמו מאות אלפי פליטים יוונים נעקרו מבתיהם בשנת 1974 לאחר הפלישה הטורקית לקפריסין.
המדינה למרות המצב הכלכלי הקשה סייעה לפליטים אלו, הושיבה אותם בישובים בדרום קפריסין ועזרה להם במקורות פרנסה חדשים.
כאנלוגיה, אם היה רצון, אפשר היה מזה שנים רבות לפתור את בעיית הפליטים במזרח התיכון.
תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏לשבת‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏
Shoshy Gefen, אשר הוד ו6 נוספים
12 שיתופים
לייק
תגובה
שתף