יום חמישי, 3 בספטמבר 2020

קפריסין, טיולים בכפרים ובעיירות, גינון וצמחייה Cyprus Gardening is not Easy

 קפריסין, טיולים בכפרים ובעיירות, גינון וצמחייה

Cyprus Gardening is not Easy
בכל טיול שלכם בקפריסין, בין אם אלו כפרים, עיירות או מרכזי הערים, וודאי שתתקלו בגינון, צמחייה ודקורציה של צמחייה מדהימים.
באחד הטיולים החלטנו להתמקד בנושא ולנהל שיחה עם ריצ'ארד, אנגלי שעבר להתגורר בקפריסין, בעל בית וגינה מרהיבה, וגם מתנדב ואחראי על הגינון והסביבה מטעם המועצה באחד הכפרים, והוא מספר לנו :
גינון בקפריסין אינו קל.
בקפריסין אולי יש מזג אוויר מדהים רוב הזמן אבל הגינון בקפריסין לא קל.
אמנם יש לנו תנאים קלים בדרך כלל בחודשי החורף, אבל החום העז של הקיץ מטגן צמחים רבים, מה שהופך את גן הירק המתפתח לאתגר אמיתי.
אני לא גנן מנוסה מאוד אבל אני אוהב ללכת ולבקר במרכזי הגינון בקפריסין כדי לראות אילו צמחים קיימים, וכאשר עברתי לאי, רציתי מאוד לנסות את כוחי בגידול גם ירקות וגם צמחייה בקפריסין .
למדתי הרבה בשנים האחרונות באמצעות הרבה ניסויים וטעויות, אז הנה כמה טיפים מגנן מקומי וחסר ניסיון ...
טיפים לגינון בקפריסין
צמחים בקפריסין גדלים פי עשרה מהר יותר מכל מה שאפשר לגדל באירופה.
שיחי קפריסין נפוצים, לפיו אני מתכוון לכל דבר "דמוי שיח" אשר יאהב אתכם במרכז הגינה הקפריסאית המקומית שלכם, יזדקק לכמויות אדירות של גיזום. ותאמינו לי, גיזום ענפי עץ קשים ולוקח נצח נצחים.
קחו למשל את שיח הסולנו הסגול היפה.
אני צריך לגזום את השיחים האלה לפחות שש פעמים בשנה, אחרת הם ממש ישתלטו על המקום!
אל תקנו רק צמחים שנראים יפים וצבעוניים. בדקו האם הם זקוקים להרבה מים ובדקו עד כמה הם יגדלו.
מרבית נכסי הנופש בקפריסין מלאים בבוגנוויליאה צבעונית ובשיחים קפריסאים אחרים הגדלים כמו אש, זקוקים להרבה מי השקיה וגורמים לבית הנופש בקפריסין להיראות כמו ג'ונגל.
מה שאומר שצריך להעסיק גנן אם אתם רוצה שהחופשה שלך בקפריסין תהיה חג ולא שבוע מלא בעבודות בית וגינון בכל ביקור!
העסקנו גנן קפריסאי מקומי הממליץ על צמחים לחלקתנו.
הוא בחר בצמחים בקפריסין שלא הצטרכו הרבה מים לאחר שנשתלו וגם בסוגי צמחים שלא יגדלו יותר מדי.
גם אז אני צריך להשקיע זמן לא מבוטל בגינה כדי לשמור על כל הצמחים תחת שליטה!
גם גידול ירקות כאן קשה מאוד. מצאתי כי עגבניות גדולות זקוקות לצל וגם לשמש בקיץ החם מכיוון שהוא פשוט חם מדי והזמן הטוב ביותר לגדל ירקות ירוקים הוא בחודשי החורף.
הניסיונות הטובים ביותר שלי לגדל ירקות בשנה הראשונה היו אוספי הצ'ילי והפלפל שלי - לא אכפת להם מטמפרטורות הקיץ הצורבות והפכו את ניסיונות הגינון החובבים שלי לכדאיים. עכשיו אני מכונה כאן בכפר על ידי המקומיים כמלך הצ'ילי!
שיחים שצומחים במהירות פירושם שבסופו של דבר יהיו הרבה עלים בגינה שלך בקפריסין.
אז אולי תצטרכו לאחוז במפוח עלים או פשוט להתאמן על איסוף של כולם.
באופן אישי, אני עצלן ואני משאיר את רוב העלים על הרצפה כך שהם הופכים לקומפוסט טבעי כשיורד גשם.
ממה שגנן שלנו שתל במקור עבורנו בגדול, הם שיחי קפריסין המומלצים שלי שקל לגדל, מוסיפים צבע ואינם זקוקים להרבה מים לאחר שגדלו.
סולאנו, שיח סגול מדהים המעניק צבע עגול לאורך כל השנה.
אולנדר, שיחים יפים אלה נראים בדרך כלל לצד הדרך ליד עיירות. הם מגיעים בגוונים שונים של ורוד ולבן. היזהרו לא להתקרב יותר מדי לקליפה מהשיחים האלה. הם רעילים !
עשבי תיבול - רוזמרין ולבנדר שני עשבי התיבול הללו צומחים במהירות ומעניקים צבע וארומה נפלאה בכל הגנים בקפריסין.
שיחי קנה - בצבעי אדומים עזים, צהובים ותפוזים, צמחים אלה מוסיפים סגנון לכל גן והם צבעוניים במיוחד בתחילת האביב. אבל שימו לב שהם כן זקוקים להרבה מים ולכן הם לא טובים אלא אם כן יש לכם מערכת השקיה טובה.
גרניום, הפרח החביב עליי בכל הזמנים בקפריסין. הם כל כך קלים לגידול, וכמו צמחים רבים בקפריסין, אתה יכול בקלות לשבור חתיכה, לתקוע אותה באדמה ויש לך עוד 5 צמחים!
Bracha Mizrachi, Bina Van der Kain ו12 נוספים
4 תגובות
לייק
תגובה
שתף